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E non continuerei a renderla sempre più sicura, comodo, e confortevole, per ampliare la clientela, a persone come te (senza offesa) che non apprezzano a pieno quello che è la vera filosofia Lotus, e vorrebbero auto sempre più puffettose comode e sicure, per me devono essere come delle F1 anni 50!! Very Happy
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Mi permetto di dirti: che ne sai ...?!?!
Nel 1999 ero da Trivellato a provare l'S1.
Poi purtroppo mancavano i soldini.
Adesso ce l'ho fatta (dopo molti anni) e ho scelto quello che secondo me è il miglior compromesso per la strada.
E ti garantisco che la scelta era tra la mia CR e la nuova Caterham 165 ....
Poi però ho pensato che 2 extra che mi permettessero di tornare a casa grazie a san ESP o san ABS (ho un figlio piccolo) mi sarebbero serviti.
Purtroppo si invecchia :-)
Quando tu avevi la 206 Rally io avevo una uno turbo. So benissimo di che cessi di auto si parla. E so anche quanto culo abbiamo ad essere ancora qua a raccontarcelo visto che l'acceleratore era ON/OFF.
Ma per me la questione non ha storia.
Posso comunque disabilitare tutto e divertirmi quando voglio.
E posso invece farmi un giretto in relax anche sotto la pioggia o in inverno.
Detto questo ... hai la Lotus migliore del mondo
Ahahahahah
Tue opinioni a parte leggi questo.
E' scritto da qualcuno che ne capisce qualcosa (non che tu non ne capisca, anzi, solo che reputo EVO abbastanza obiettivo):
http://www.evo.co.uk/features/features/290338/lotus_elise_through_the_ages.html
Ti riassumo i punti salienti:
Dopo aver raccontato dei Rover:
I’m a big fan of the K-series engine, but when you drive the S2 Sports Racer (2006) it’s easy to see why Lotus embraced the opportunity to switch to Toyota power. Here was an engine that arrived in a crate, was emissions-compliant, easy to warranty and good for a consistent 190bhp with no race tuning or other expensive, time-consuming jiggery-pokery required. (dedicato a te)
Quindi passa alla S:
Of all the assembled Elises, the S2 S (2007) is the easiest to overlook, thanks both to familiarity with its styling and this car’s dark colour scheme, but it really delivers. By this stage in the Elise’s evolution, Lotus had completed the transition from Rover to Toyota drivetrains. The entry-level Elise S’s 1.8-litre engine delivered 134bhp at 6200rpm and 127lb ft of torque at 4200rpm, compared to 189bhp at 7800rpm and 133lb ft at 6800rpm for the full-fat motor, as sampled in the Sports Racer.
The result is a car that’s surprisingly close in its delivery to the original S1 K-series cars. The balance of power and torque is more even, and the accessibility of the performance is greater, so while you don’t have the top-end fireworks of the 189bhp motor, you do – crucially – have more torque (and most likely more power) more of the time.
ed infine la 1.6 con i suoi ovvi limiti:
The inclusion of 21st century electronics means you get a Sport button, which contrives to sharpen the CR’s responses, even if all that actually means is a more aggressive map for the fly-by-wire throttle. There’s also traction and stability control, although whether you need that in a brilliantly balanced mid-engined sports car with decent tyres and just 134bhp is debatable.
The smaller Toyota engine is smooth and willing, but it feels a bit flat compared to the K-series, or indeed the S2 S’s 1.8. The culprit is the gearing, which is too rangey to keep the engine on the boil, even when you rev it to the red line between upshifts. It’s a shame because in every other respect the CR is a very special sports car. But it does have to be said you’d needed to be a particular type of person – a true Lotus person – to spend almost £30k on a car with 134bhp, when cars with far greater performance can be had for less.
Quindi ... stando a EVO io sono un "true Lotus person" ....
ahahah
Dai su prenota i rulli invece di perdere tempo